Jak jsme pomohli Cancomu zkoordinovat postupy v Zabbixu napříč celou společností
Se společností Cancom jsme se seznámili na našem školení. Richard Germanus (Manager Strategic Services – Monitoring at CANCOM Slovakia) oceňoval naši komunikaci a profesionalitu. Rozhodl se pro velkou výzvu. Společně jsme se pustili do sjednocení systému, ve kterém je zapojeno přes 200 firem, pro které je určen monitoring Cancomu, jenž sleduje jejich infrastrukturu.
Klient: Cancom
Služby: Cloudové aplikace a transformace, IT Consulting, IT Security, Data Management, Smart Energy Management a mnoho dalších
O klientovi Cancom
Společnost Cancom poskytuje služby v různorodých odvětvích. Má klienty v řadách hotelů, finančních institucí, automobilového průmyslu nebo zdravotnických služeb. V rámci Cancom Managed Services se zaměřuje především na monitorování klientů v regionu DACH.
Denně monitoruje přes 30 000 zařízení, která jejich klienti nutně potřebují pro svůj provoz. Společně s initMAXem teď pracují na rozšíření kapacity monitoringové infrastruktury, která je aktuálně schopna zpracovat 35 000 hodnot za 1 sekundu.
Výzva pro nás
Před námi stála velká výzva. Sjednotit 5 IT monitoring systémů napříč Cancomem a zahájit migraci s využitím Zabbixu.
- Přesvědčit Cancom a jeho vedení k velké investici do migrace IT monitoring systémů na Zabbix
- Navýšit kapacitu monitorovaných zařízení
- Vyčistit systém a připravit ho na migraci do Zabbixu
- Nastavit systém Zabbix, ve kterém spolu komunikuje přes 200 firem
Naše řešení
Jak probíhaly jednotlivé kroky řešení?
- Dvoudenní workshop s výstupní 20stránkovou analýzou systému Cancom
- Identifikovali jsme problémy a navrhli jejich řešení
- Pomohli jsme Cancomu odargumentovat navržené kroky a díky tomu se vedení firmy rozhodlo pro velkou investici do migrace IT monitoring systémů
- Společně s Cancomem jsme zkoordinovali postupy v Zabbixu napříč celou společností
- Cancom pořídil hardware, který zvládne monitorovat o polovinu více zařízení než dosud
Ještě než se projekt celý uzavřel, byly již viditelné výsledky. Podařilo se zvýšit původní limit z více než 20 000 zpracovaných hodnot za sekundu na až 35 000 hodnot za sekundu, což představuje téměř dvojnásobné navýšení kapacity. Všechna zařízení spolu nyní komunikují v jednom přehledném systému. Společnost Cancom má všechna svoje i zákaznická řešení pod kontrolou a nepřetržitým dohledem.
5 systémů
Sjednocených do 1 (Zabbix)
35 000 hodnot za 1 sekundu
Monitoringové infrastruktury rozšířeno z původních 20 000 hodnot
10 let
Zkušeností s monitoringem
52
Celkový počet získaných certifikací
Richard Germanus
Manager Strategic Services – Monitoring at CANCOM Slovakia
„Tomáš má kolem sebe dobrý tým profesionálů. A o ty se může opřít zase můj tým. Naše komunikace funguje na více úrovních. Potkáváme se na průběžných workshopech i na Zabbix summitu v Rize, což považuji za takový benefit. Máme za sebou rok servisní spolupráce s initMAX, jsme spokojení a rozhodně budeme ve spolupráci pokračovat i dál.“